Woensdag Dag 28 van Johburg naar Londen en van Londen naar Düsseldorf

2 maart 2017 - Lelystad, Nederland

Woensdag Dag 28 van Johannesburg naar Londen en van londen naar Düsseldorf

Vandaag lekker laat opgestaan (8.15uur) even aangekleed om te gaan ontbijten.

Goed ontbijt genuttigd, en daarna, zijn wij even buiten koffie gaan drinken, het zonnetje schijnt nog, dus nu kunnen wij daar nog van genieten, (want wij horen zulke rare berichten uit Nederland, dat het er koud is en regent). Ja er moest ook nog gedoucht worden, dus dat heb ik maar eens gedaan. Daarna, koffertje inpakken, en weer van de zon genieten. Wij konden tot 16.00 uur plaatselijke tijd, in onze Lodge blijven. Nu ik dit schrijf is het 16.00uur dus wij zijn op dit moment dakloos.

Om 17.00 uur werden wij naar de luchthaven gebracht, 5 minuten rijden.

Gelukkig  had ik al, via de app van British Airways, in gecheckt, dus konden wij de koffers zo bij dropp off kwijt, en langs alle controles, en weer een stempeltje in het paspoort.

Het eerste wat wij deden was een eettent opzoeken, want wij hadden vandaag alleen ontbeten. Zo gezegd zo gedaan, dus zaten wij binnen een paar minuten achter een heerlijke hamburger.

Om 19.45 uur begon het boarden, en om iets voor 20.30 uur gingen wij de lucht in. Ik blijf mij elke keer weer verbazen dat zo'n groot vliegtuig blijft hangen in de lucht.
Op dit moment vliegen wij nog boven Zuid-Afrika, om precies te zijn, boven Ngotwane

Rond 21.45 uur, vliegen wij 955 km per uur op een hoogte van iets meer dan 11 km. wij hebben net het eten op.

Wij moeten nu nog 1 uur en 40 min. Vliegen tot Londen. Gerard heeft heerlijk liggen slapen, ik helaas niet. De lichten in het vliegtuig zijn weer aan, dus de inzittende worden wakker, en de meeste staan op, lopen een stukje, of gaan naar de plee. De snelheid van het vliegtuig is op dit moment 840 km/h en de hoogte is 11.500 meter.
Het is nu 7.30 uur plaatselijke tijd, en wij zijn net geland in Londen. Weer de hele formaliteiten afwerken, snel koppie cappuccino, en hop het volgende vliegtuig in, naar Düsseldorf.

Om exact 9.25 zetten de piloot de wieltjes van het vliegtuig op de grond in Düsseldorf, precies op de afgesproken tijd. De schoonzoon van Gerard zou ons op komen halen lopen wij de hal binnen staat mijn schatje er ook, ik was zo blij dat ik Loesje weer zag. Natuurlijk moesten wij eerst een cappuccino drinken voordat wij naar Zelhem gingen. Toen wij in Zelhem aankwamen had Petra (de dochter van Gerard) al lekker de koffie bruin. Toen kwam er een overheerlijke taart op tafel

Een prachtige afsluiting, van een bijzondere rondreis. "Zuid-Afrika" Bedankt, dat wij van jou schoonheid, en mooie inwoners mochten genieten.

En voor al onze volgers en lezers van onze blog...........

WORDT..................... NIET VERVOLGD.

Bedankt, alle lieve volgers, voor de leuke en spontane reactie's op onze blog.

Liefs Gerard en Koos

1. Albert Van der zwaag:
    2 maart 2017
    Was prachtig on te volgen Koos! Super.
  2. Hanneke:
    2 maart 2017
    Lieve Koos blij dat je weer veilig thuis bent. En dat jullie zo genoten hebben. En wat een leuk verslag heb je geschreven. Echt van genoten. En natuurljk het welkom van je Loesje. Leuk hè. Nu tot gauw
  3. Olga:
    2 maart 2017
    Welbedankt voor alle mooie verhalen en foto's. Ik zal ze zeker missen!
    Wat een verrassing dat Loes er ook was! Ik weet hoe dat voelt - Frans was ook een keer naar Madrid gevlogen toen ik daar een tussenstop maakte. Onverwacht leuk!
  4. Sonja:
    3 maart 2017
    Nou Koos op dit moment lig je vast al in je eigen bedje samen met jouw Loes je te slapen .En als je morgen wakker word .....zijn daar die prachtige herinneringen van Z.A IK hoop dat jullie daar heel erg lang van mogen genieten van al die mooie verhalen lodges jullie samen zijn en de fotoos en alles erop en eraan .Ikzelf heb heel erg genoten .dankjewel. !
  5. Danielle:
    3 maart 2017
    Wat een ontzettend mooie reis hebben jullie gemaakt en wat een prachtige foto's, dank je wel voor het meegenieten van al jullie verhalen. Het was een feest om te lezen.
  6. Rian:
    3 maart 2017
    Bedankt dat wij mee mochten kijken naar deze bijzondere en mooie reis! Ik vond het super gaaf om te zien wat jullie daar zoal beleefd hebben. Nu gelukkig weer veilig thuis (ook fijn!) en hier maar weer even acclimatiseren.
  7. Miranda Verdouw:
    4 maart 2017
    Ik ga het missen jouw mooie verhalen en foto's!! Gaaf zeg dat Loes je op kwam halen !! Ja nu moet je het weer doen met het natte koude Nederland maar.......... eindelijk weer met je vrouwtje, kinderen en kleinkinderen bij elkaar!!! Nu aftellen naar mei en dan .........PORTUGAL!!!! Ik zie je!!