Zaterdag Dag 24 Orange Grove

25 februari 2017 - Breedevallei, Zuid-Afrika

Dag 24 Orange Grove

De dag begint met heel veel bewolking, wat moet dit worden? Om 9.00 uur komt de ontbijt bezorgdienst onze oprit oprijden, goodmorning, zegt de mevrouw die uit de auto stapt, i bring Your breakfast. Oke zeg ik cant you zet der, Ok zegt de mevrouw, en zet de mand op onze buiten eettafel,in onze buiten eetkamer. Moesten nog wel zelf de eieren, koken of bakken, wij kozen voor gekookte eieren, dus heb ik 4 eieren in een pan met water gedonderd en laten koken, toen 3 minuten, en goed waren de eitjes, ja koken kan die Koos wel. Na ons ontbijtje met eitje, zijn wij naar Robertson gereden 20km terug, maar ja we moesten wat boodschapjes hebben, en ik moest nieuwe onderbroeken kopen, had er nog eentje, en dat is een beetje weinig, tot Donderdag. Ook moesten wij naar de bank om te kijken of er nog wat op de rekening stond, dus het plastic kaartje in de gleuf gedaan, paar getallen ingedrukt, en toen kwamen er onder aan de automaat allemaal briefjes uit, BINGO. We hadden bedacht om eens even wat cultuur op te snuiven, dus had ik op internet gekeken of er een museum in het dorp was, en ja hoor,in de Paul Kruger laan 50 was, met de nadruk op was, een Museum gevestigd, gratis entree stond erbij. Dus wij op zoek naar de Paul Kruger Laan nummer 50. Gevonden, allen het museum was weg, helaas. Toen zijn we maar even door het dorp gaan lopen, komen wij langs een gebouw waar een lange rij mensen voor stonden, geduldig te wachten, en sommige waren met elkaar gezellig aan het praten, ik basseer dit, op het feit dat er hard gelachen werd, toen wij wat dichterbij kwamen, zagen wij waarom deze mensen in de rij stonden, het was Zaterdag dus......in de rij voor de flappentapper, alsof er in het dorp maar een flappentapper is, je ziet ze overal. Maar wie weet geeft deze wel dubbel, je weet het niet he. We zijn nog even langs een paar mooie gebouwen gelopen zoals,

Wij weer terug naar de Lodge, inmiddels was de bewolking opgelost en hadden wij een strak blauwe hemel. Lekkere cappicino gedronken bij thuiskomst en onze zwembroeken aangedaan. Toen hoorde ik mijn ipad overgaan, en had ik de kleinkids op de Skype, Luuk zei, Opa spring eens in jou zwembad, dus ik het zwembad in, en gezellig door ge Skype't, met de kleinkinderen, was weer fijn om mijn Loesje en de kleinkinderen te zien, en natuurlijk ook mijn dochter. Toen wij uit geskypt waren zei ik tegen Gerard, ik ga even een stukje wandelen en wat foto's maken van de omgeving, zo gezegd zo gedaan. Ik sta te fotograferen, komt er een mooie BMW aanrijden, ik ga gewoon verder met foto's nemen, draai me om en loop richting de BMW, gaat het raampje open en zegt de dame die achter het stuur zit, Koos?? In een flits denk ik, dit is toch niet een oud vriendinnetje, die toevallig in Z-A woont en heeft gehoord dat ik hier ben en komt vertellen dat ik.......nee kan niet, ik kijk goed in de auto, en zie nog een tweede dame zitten, 2 vrouwen die mij kennen hier in Z-A? Het zijn de dames van het reisbureau, uit Amsterdam, die voor ons alle Lodge's en auto's hebben geregeld, Zij waren in Z-A en reden langs Robertson, en dachten, laten wij eens kijken, of het goed gaat met Koos en zijn vriend. Nu moeten jullie weten een van de dames is Evelyn en Evelyn heb ik een keertje ontmoet, in Amsterdam op het reisbureau, wel vaak aan de telefoon gesproken, en gemaild, maar slechts een keer in het echt ontmoet, dus ik herkende de dame niet meteen, maar het blijft een leuke verrassing, als je opeens visite krijgt. Dus heb ik de dames mee genomen naar onze Lodge, en netjes voorgesteld aan Gerard, we hebben koffie gedronken, en ze vroegen hoe wij het hadden gehad, op de diverse Lodge's. Toen de dames weg waren, heb ik een 2e poging gedaan om te gaan wandelen en wat foto's te maken.

Toen ik terug kwam, lag Gerard lekker in de zon, ik ben toen even gaan lezen, en voor ik het wist was het 19.00 uur. Wij hadden gelukkig nog een paar HB in huis, dus toen heb ik lekker hamburgers gemaak met gebakken ui en een plak kaas erop, majo en ketschup en klaar was Koos. Ger zit nu voetbal te kijken en ik schrijf de blog.

Het gaat nu echt opschieten, morgen gaan wij naar Kaapstad, en slapen daar bij een vriend van mij, die al heel lang in Z-A woont, dat wordt dus gezellig, toch Rob?  Zo ik vind het wel weer welletjes voor vandaag, ik sluit af zoals altijd.......

Wordt vervolgd.

1. Loes:
    25 februari 2017
    Wat is dat toch leuk, Skype is 'n uitkomst !! Morgen gezellig naar Rob .... Goede reis veel plezier in Kaapstad ‼️‼️
  2. Loes:
    25 februari 2017
    Wat leuk dat je de dames tegen komt van het reisbureau .Heel apart als ze je naam roepen en dat in Z.A. sta je toch wel ff raar te kijken haha
  3. Rob Fruithof:
    Gezellig? Zeker weten....
  4. Olga:
    26 februari 2017
    Prachtige foto's, Koos. Je bent zeker wel heel blij met je nieuwe lens en toestel! De foto's van de vogels en bloemen zijn beeldschoon.
    Goeie reis naar CPT en veel plezier daar. Stad is heel leuk en fotogeniek en de omgeving is weer ongelooflijk leuk. Ik hoop het over ruim een maand ook weer met eigen ogen te zien.
    Goeie reis terug. Be safe. xx
  5. Sonja:
    26 februari 2017
    Vlg mij heeft die Gérard van jou niet alleen een geweldige vakantie kwa spanning en natuur en cultuur gehad .Maar ook als partner naast jou in de auto of als jij gekookt had mocht hij jou eten opeten en als hij uitgebuikt was mocht hij de Door jou gemaakte fotoos bekijken en dan bracht je zelfs visite voor hem mee geweldig !!!wat een mooi stel !