Maandag Dag 19 "Van Plettenberg naar Knysna"

20 februari 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Maandag, dag 19

Vandaag van Plettenberg naar Knysna gereden.

Knysna (Soms ook Knijsna of Nysna, uit te spreken als Nijsna) is een dorp in de provincie West-Kaap, Zuid-Afrika aan de Indische Oceaan. Knysna is ook een gemeente (officieel Knysna Plaaslike Munisipaliteit) in het district Eden en ligt 72 kilometer vanaf George, gelegen tussen heuvels, langs de Knysna-strandmeer. De gemeente telt 68.659 inwoners. Het economie in het dorp is gericht op toerisme, er zijn veel restaurants en terrassen. Toerisme in Knysna is er onder meer vanwege het nabijgelegen Tsitsikamma National Park, en omdat het onderdeel is van de Tuinroute.
Een belangrijk feest in Knysna is het oesterfeest, dat altijd in juli gehouden wordt.

Onderweg zijn wij eerst naar Knysna Elephant park gegaan.

Daarna zijn wij naar de Heads gereden, een schitterend uitzicht over de lagune.
De Heads vormen de doorgang van de lagune naar de zee.

Toen zijn wij naar ons volgende overnachting adres gereden. Dit ligt midden in een oerwoud, echt heel bijzonder.

Vandaag  ook nog even met Luuk, ge Face Time't

Later op de avond nog even wezen eten in de haven van Knysna, bij JJ's met prachtig uitzicht over de haven.

En nu zitten wij even op ons gemak in de relaxruimte van de Bamboo Lodge

Morgen rijden wij weer verder, dan naar Wilderness