Onderweg van Heathrow naar Johannesburg

2 februari 2017 - Kempton Park, Zuid-Afrika

Op Heathrow had ik geschreven dat alles van een leiedakje ging, totdat we gingen boarden i'am sorry sir, but you must whit me to the security, ik zeg tegen Gerard ik mag zeker gaan lopen, dus ik vraag aan die dame achter de desk, what's happened,zegt die vrouw one moment sir, I can't one thing te gelijk, zeg ik tegen die woman, you are a woman and women's can't multitasking, (dacht ik) zegt die vrouw, I niet.Is die vrouw druk op een pc aan het rammen, en ik maar vragen, what happened, weet a moment than I tell you.Wat was nu het probleem, in Düsseldorf hadden ze alleen aan Gerard een boarding pass gegeven en hadden ze bij mij op mijn ticket het gate nummer geschreven, en nu was ik dus niet aanwezig.Gelukkig heeft die aardige woman mij weer in het systeem gezet en konden wij als laatste aan boord.Op het moment dat ik dit schrijf, is het in Nederland 23.22 uur.Het hele vliegtuig, Airbus 380 zit tot z'n nek toe vol.Wij zitten op een prima plek, niemand achter ons, en liggen heerlijk achterover.In het vliegtuig is het nu 22.39 uur, en wij krijgen nu een maaltijd, als ik deze maaltijd heb genuttigd, zal ik schrijven wat het was.Zo dat hebben wij even naar binnen gewerkt, het was lekker, ik had kipfilet, met aardappels en doperwten,broccoli,sperziebonen, flesje witte wijn en een lekker toetje.Gerard had pasta met saus groente,het eten is op, de vieze borden staan in de vaatwasser, tijd 0.10 uur, om een tukje te doen.een lekker slaappilletje en slapen maar.Helaas.........het is nu 3.03 uur en wakker.Wij vliegen nu 1095 km per uur op een hoogte van 11186 meter hoogte en het is -57*F buiten.Vliegen nu boven de Sahara, in het vliegtuig is het stil, Gerard ligt met zijn vest over zijn hoofd, en wil waarschijnlijk niet gezien worden (helaas te donker voor foto, maar ik maak er een als het wat lichter wordt.Gerard zit aan het raam, ik, in het midden, en links van mij zit een man, die ook slaapt Het is nu 3.24 uur en wij vliegen boven south Sudan.Buiten wordt het langzaam licht, en de vluchtgegevens vertellen mij, dat het nog 4 uur en 14 minuten vliegen is.Nog 3 uur en 24 minuten.Vliegen nu boven Lake Victoria Nog 2uur en 14 minuten Vliegen nu boven Lake Mweru10.00 uur plaatselijke tijd wij zijn geland op Johannesburg11.30 uur plaatselijke tijd wij zijn door de paspoort controle en hebben onze koffers terug 11.45 uur inchecken naar NelsPruit kan dit, yes yes zegt die mevrouw  No problemWij inchecken, zegt die mevrouw, als we ingecheckt zijn, its dangerous,when the shoot cases nu op de band gaan, why?? Your are early en dan is het mogelijk dat hij dan met het verkeerde plain mee gaat.Dus wel eerst,koffers op de band,sticker erop,instapkaart gekregen, en dan zeggen you can't come back about one a clock.Ok wij de koffers weer meenemen en nu zitten wij wat te drinken.Ons vliegtuig gaat om 15.30 uur O ja nog even een leuk verhaaltje, ik kom vanmorgen bij Gerard en ik zeg, wat weegt jou koffer,(ik had zijn koffer een stukje verzet, en dacht, zitten daar stenen in) dat weet ik niet,zegt Ger, maar volgens mij zo rond de 18 kg (we mogen 20 kg p.p. meenemen)Ik zeg nou Ger, ik denk toch dat het wat meer is, gelukkig had ik onze koffer weger meegenomen, iets meer dan 28kg, ik zeg hoe lang ga jij, en wat heb je er in zitten.We hebben de koffer open gemaakt en het een en ander eruit gehaald en thuis gelaten, nog een keer gemeten, 22.8 kg, we gokken dat het goed gaat, en idd bij British Airways doen ze gelukkig niet zo moeilijk, ben benieuwd, als het zo direct ook zo makkelijk gaat, dan vliegen wij met een Z-A maatschappij Mango en ja hoor geen probleem met de koffers Wordt vervolgd

1. Loes:
    2 februari 2017
    En dan maar zeggen dat vrouwen altijd zoveel meenemen ..... Oké het is dan wel voor 1 mnd. maar je kan alles kopen als je echt wat nodig hebt.
    Ik denk dat jullie heel blij zijn als je op plaats van bestemming bent lekker slapen en hopelijk in 'n lekker bed ‼️‼️ "Welterusten alvast"
  2. Sonja:
    2 februari 2017
    En dus rollen de tranen over mijn wangen bij het begin van het verhaal echt !!!IK zie dat zo voor nl..Koos en wat oplettend met die koffer vlg mij zijn jullie een soort van buurman en buurman.Hoop dat je een goede nachtrust krijgt