Vrijdag Dag 16 van Umhlanga (Durban) naar plettenberg

17 februari 2017 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Dag 16 van Durban naar Port Elizabeth met het vliegtuig en dan door met de auto naar Tsitsikamma, Plettenberg

Vanmorgen om 4.30 opgestaan (heel vroeg) auto ingeleverd, op de luchthaven van Durban, ( hier de bekeuring terug verdient) wij moesten, volgens ons contract 720 rand betalen voor afleveren op andere plaats dan waar wij hem hebben opgehaald, maar na een paar keer aandringen, I most pay, I most pay en de man telkens zei, no, no, no zijn wij naar de vertrekhal gegaan, en zo hebben wij weer wat geld verdient.We moesten ook nog even ontbijten op de luchthaven.

Het vliegtuig vertrok 20 minuten te laat.
Terwijl ik dit schrijf, ligt Gerard te slapen, naast mij in het vliegtuig, nu moet ik zeggen, ik ben dit gewent, want telkens als wij naar Portugal vliegen, is Loesje al vertrokken voordat de wielen van het vliegtuig, de grond verlaten.

Om 9.15 uur Geland in Port Elizabeth, auto opgehaald, na het eindeloos invullen, van papieren en het maken van,
kopie paspoort, kopie rijbewijs, kopie creditcard en 7 handtekeningen later, konden wij dan eindelijk naar de auto, toen wij in de auto zaten, en ik Ome Jaap aan zetten, bleek Ome Jaap Duits te praten (de juffrouw achter de balie vroeg aan mij, what for langquist de TomTom moest, ik zeg dutch) en ik zei geen, Duits, want dat is in het Engels, jurmenie, dus Gerard terug met de TomTom naar binnen, (ik moest wel lachen) maar kwam toch even later terug met de TomTom, en Ome Jaap sprak netjes Nederlands, morgen komt Tante Truus weer terug van vakantie want die weet beter de weg. Want Ome Jaap zei na 600 meter bestemming bereikt, en wat ik nu schrijf is echt waar, het is of de Duvel er mee speelt, wij staan precies voor....... een politiebureau, ik kijk Ger aan, en zeg dit kan niet waar zijn. Ik heb de coordinaten, die bij elke stop zijn opgegeven, netjes in gevuld. Wij in de TomTom zoeken naar de naam van de Lodge, en eindelijk, na lang zoeken gevonden en geactiveerd, zegt Ome Jaap nog 14 km. Ok wij weer terug gereden, en toen idd na 14 km waren wij bij onze Lodge.

De Lodge ligt midden in het oerwoud, de eigenaar vertelde dat wij niet moesten schrikken als er morgenochtend een aap op ons balkon zit. Alle ramen kunnen ook maar een klein stukje open, vanwege de apen die anders bij jou in huis kunnen komen.
De auto uitgepakt, en toen lekker gaan zwemmen, in het zwembad.

Rond 17.00 uur naar Plettenberg gereden, ongeveer 14 km bij de Lodge vandaan daar bij de plaatselijke buurtsuper wat boodschappen gedaan, en toen zijn wij lekker gaan eten.

Wordt vervolgd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob Fruithof:
    17 februari 2017
    Wat grappig...mijn geliefde Inge is op Tour (zij is Tour guide) en is op dit moment voor de 2e nacht in.....Plett. Morgen moet ze de Duitse mevrouw ( ze doet een privé tour met 1 dame dit keer) naar het vliegveld van PE brengen voor haar terugreis. Zij rijd daarna door, terug naar Kaapstad. Voor Plett zat ze o.a ook in Tsitsikamma in een rondavel aldaar. Heb het fijn mannen en tot gauw in CT. Gr. Rob. PS: Over het misverstand met de taal voor Ome Jaap: Als jij een beetje onduidelijk "Dutch" hebt gemompeld, dan heeft zij waarschijnlijk "Deutsch" verstaan en DAT is dus Engels voor Duits. En die heeft zij er dus in gestopt. Helemaal juist dus. Ha, ha...eigen schuld dikke bult. Gelukkig toch nog goed gekomen, anders had je ons huis nooit kunnen vinden.Ben trouwens erg benieuwd of dat met Tante Truus wel zal gaan lukken. Wij wachten het met spanning af.
  2. Loes:
    17 februari 2017
    Haha Rob ,ze gaan jou zeker vinden heb er alle vertrouwen in ze laten zich niet kennen .
    Hieperdepiep hoera voor de TomTom.
    Maar nog ff wachten want dat is het laatste Kaapstad ‼️‼️
    Ontzettend leuk om te zien hoe de mannen genieten,van het prachtige Z.A.
    Morgen veel plezier mannen heerlijk op Safari . Xxx
  3. Janet van der zwaag:
    18 februari 2017
    Prachtig wat een belevenis!
    Het is een mooi land hoor.
    Groetjes uit het sombere Nederland.
  4. Miranda Verdouw:
    18 februari 2017
    Écht super mooi alles in Z-A, ik heb er overal familie zitten en d'r nog nooit geweest!! Ik kom nog niet los van Portugal!