Zondag Dag 4 Safari Krugerpark

5 februari 2017 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Dag 4
Het is nu 4.30uur en wij zitten op het terras met een kopje thee, de vogels tjilpen en fluiten erop los, de stilte is adembenemend.
Om 5 uur hebben wij afgesproken in de lobby, en gaan wij op Safari, spannend!!!
Het eerste dier dat wij zagen waren, impala's, hippopotamus en reebokken
Toen na een aantal km gereden te hebben zagen we hem, the Lion king, helaas niet helemaal maar zijn kop zagen wij goed ze waren met z'n tweetjes maar van de ander zagen wij alleen de rug, die lag in het hoge gras, te zonnen, denk ik, want de zon scheen goed en de tempratuur, was inmiddels opgelopen, tot ver boven de 30 Gr.
Even verderop kwamen wij een groep, olifanten tegen, wat een imposant beest is dit toch, zo groot, zo machtig, zo mooi.
Toen wij de rivier over staken, om te gaan ontbijten, zagen wij ook de koppen van een paar nijlpaarden.
Het ontbijt was heerlijk, het uitzicht fenomenaal, de chauffeur had van alles bij, er kwam een braai bij en hij maakte een heerlijk Engels ontbijt, koffie,thee,jus,appeltje,yoghurtje, helemaal Toppie. Uitgerust en met een volle maag weer op weg. Even verderop zagen wij de, wilde hond.Ook, vossen, en giraffen hebben wij gespot,met jonkies. Wilde zwijnen met jong, hele groep zebra's met jong.
Wij zijn nog even koffie wezen drinken, in Lower Sabi.
Ook zijn wij, hele groepen, apen tegen gekomen, dat is toch leuk in het wild, ze springen van tak naar tak, zo leuk om te zien.Natuurlijk hebben wij ook, veel prachtige vogels gezien.Toen wij net het Krugerpark uitreden, kreeg de jeep een klapband, daar stonden wij dan, de chauffeur bellen naar de Lodge, en daar kwam een andere auto ons ophalen.
Wij waren al een hele tijd in de Lodge toen eindelijk de chauffeur terug kwam, de jeep moest weg getakeld worden, en morgen wordt er een nieuwe band onder gezet.
Terwijl ik dit schrijf, ligt Gerard in het zwembad, en geniet ik tussen het schrijven door van het prachtige uitzicht van de Crocodile river, waar 2 Hippopotamussen zich heerlijk vermaken aan de rand van de rivier. Inmiddels zijn er 4 gasten aangekomen die de stilte aan het verpesten zijn
met hard O.H. het zijn Duitsers, waarom praten mensen zo hard.
Morgen rijden wij, naar Swaziland, +\_ 250 km.

Wordt vervolgd.

1. Monique:
    5 februari 2017
    Geniet er maar lekker van.
  2. Rian:
    5 februari 2017
    Super om jullie avonturen te lezen Koos en Gerard! En wat leuk om te zien dat jullie zo genieten.
  3. Janet van der zwaag:
    Wat een prachtige foto's
    En wat fijn Koos om zo te genieten!
    Geweldig dat wij mee mogen genieten.
  4. Loes:
    5 februari 2017
    Wat weer 'n fantastische dag ‼️‼️ beetje jammer van de klapband maar ook goed opgelost, beter de jeep dan dat jullie dat met de eigen auto mee moeten maken . Prachtige foto's nu lekker uitrusten en genieten van het mooie weer . Top dag die niet meer stuk kan want.....Ajax heeft gewonnen wat wil je nog meer ✅ xx
  5. Hilda en lutske:
    5 februari 2017
    In 1 woord fantastisch. We zijn jaloers. Wij willen ook. Maar Koos wat heb jij een schrijftalent. Je verteld het prachtig. Het is jullie meer dan gegund. Liefs van ons. Xxx
  6. Johan jacobsen:
    Hallo koos

Wat gaaf allemaal als je je verhalen leest. Geniet er maar van.☕
  7. Miranda Verdouw:
    6 februari 2017
    Ook wij genieten van jullie prachtige reis! Ik verheug mij elke keer op het volgende reisverslag!!