Donderdag Dag 22 van Wilderness naar Oudtshoorn

23 februari 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Donderdag Dag 22 van Wilderness naar Oudtshoorn

Oudtshoorn is een stad met 29.000 inwoners in de Zuid-Afrikaanse provincieWest-Kaap. Oudtshoorn behoort tot de fusiegemeente Oudtshoorn dat onderdeel van het district Eden is. Het is het grootste dorp in de halfwoestijn de Kleine Karoo, en ligt zo'n 500km ten oosten van Kaapstad, tussen de Swartberg en de Outeniekwabergen.
Oudtshoorn staat bekend als centrum van de struisvogelteelt, en als gastheerstad van "die Klein Karoo Nasionale Kunstefees", een belangrijk Afrikaanstalig cultureel evenement. Andere toeristische trekpleisters zijn de Cangogrotten en de Swartberge.
Oudtshoorn is vernoemd naar Pieter van Reede van Oudtshoorn.

Wij zijn na het voortreffelijke ontbijt, Naar Oudtshoorn gereden, dit was een rit van +|_ 75 km.
Op een gegeven moment zagen wij een bord met daarop een uitzicht punt, dus zijn wij daar even gaan kijken.

Een aantal km verder, zagen wij een soort van restaurantje, bleek geen restaurant te zijn maar een winkel waar ze vrugte en fruit, wijn, ingemaakt fruit, koude flesjes frisdrank, maar waar ze ook........koffie verkochten, je moest het wel zelf uit de automaat tappen, maar ze hadden koffie.

Wij waren rond 13.30 uur op plaats van bestemming.

Deze Lodge is vrij luxe, maar dat is ook wel  een keertje leuk. De dame achter de balie liep met ons mee naar de kamer, staat daar een 2 persoons bed, ik zeg, we are not married, we have 2 twins beds besteld, de juffrouw zegt, I go look of het is passibel to make A adder bed, ik zeg Ok
Wij lekker buiten zitten voor de Lodge, komt de juffrouw terug en zegt, come whith me to the swimming pool, than we make A 2 twins beds.
Dus wij zaten aan het zwembad, met een glas coca cola, in het zonnetje. Het was vandaag redelijk warm zo'n 34 graden. Even later was de juffrouw weer bek en zei, your room is al ready now  we zeiden thank you. Toen onze cola op was zijn wij de auto gaan leeghalen, en even later lagen wij languit in het zwembad. En natuurlijk even lekker zonnen

Rond 19.00 uur zijn wij naar het restaurant gegaan, en hebben daar lekker bobotie gegeten.

Nu ik de blog schrijf zitten wij kekker buiten, het is nog broeierig warm, maar ons hoor je niet klagen, als wij horen hoe het weer in Nederland is.
De rondreis is bijna ten einde, wij vinden het erg snel gegaan, morgen nog naar Robertson en dan naar Cape Town.

Wordt vervolgd.

1. Loes:
    23 februari 2017
    Ook dit ziet er weer geweldig uit nog 1 nieuwe locatie ‼️ Maar ontzettend leuk om naar Rob te gaan jullie zijn nu dicht bij hem in de buurt. Voor de zoveelste keer GENIET Xxx

Ook weer prachtige foto's❗️
  2. Sonja:
    23 februari 2017
    Ohhh echt gek hè Koos !!kijk je er zo lang naar uit ....maar het is zeker weten waar ...jullie hebben met volle teugen genoten .En geniet tot de laatste dag .En dan zal ik een schietgebedje doen dat het in ieder geval droog is als jullie thuis komen .das toch het minste wat de weer goden jullie kunnen bieden na deze geweldige ervaringen
  3. Hilda en lutske:
    24 februari 2017
    Geniet van elke dag die nog gaat komen, jullie hebben wel heeel veel moois gezien en vooral genoten van alles!!! Nog veel plezier jongens xxxx
  4. Janet van der zwaag:
    24 februari 2017
    Zo wat jammer dat het er bijna opzit,wij hebben zo genoten van die prachtige verhalen .
    Geniet er nog even van!
    En alvast een hele goede terugreis!
    ✋✋✋✋