Woensdag Dag 14 Koos naar de Sanipass Gerard Thuis

15 februari 2017 - Sanipas, Zuid-Afrika

Dag 14

Vanmorgen kwam Happiness even vertellen Hoelaat ik werd opgehaald, en dat ik mijn paspoort moest meenemen

Ik werdt om 9.00 uur opgehaald door Pieter, met een 4x4 Jeep om de Sani pass op te rijden. ik kan hier nu niets over vertellen, ik heb zoveel moois gezien, dat ik dit echt eerst moet verwerken.Ik kan alleen maar schrijven "FANTASTISCH"

Sani Pass

De Sanipas is een bergpas tussen Zuid-Afrika en Lesotho. Dit is de enige route om aan de oostkant van Lesotho van Zuid-Afrika naar Lesotho te komen en de hoogste bergpas in Zuidelijk Afrika waar motorvoertuigen kunnen rijden. De bergpas ligt in de Drakensbergen.

De pas verbindt Himeville en Mokhotlong over een afstand van 93 km. Van de voet van die pas (2.255 m), 23 km van Himeville af, stijgt de route 600 m over 14 km langs de bovenloop van de Mkomazanarivier tot bij de grensovergang, ook genoemd Sanipas, op de grens van Lesotho (2.865 m). De top van de Drakensberg wordt 3 km verder bereikt. Het hoogste punt is verderop bij de Swartberg (3.200 m). De piek van de berg is 10 km ten zuiden van Thabana Ntlenyana(3.482 m), het hoogste punt van Drakensberg en Zuid-Afrika.

Gerard is vandaag thuis gebleven en heeft zich prima vermaakt. Ger is wezen wandelen langs de rivier

Morgen rijden wij naar Durban, en verblijven daar een nacht.

Wordt vervolgd.

1. Loes:
    15 februari 2017
    Schitterende foto's, Indrukwekkend snap dat je dat even moet laten bezinken ‼️‼️ Xxx
  2. Janet van der zwaag:
    15 februari 2017
    GEWELDIG Koos!wat mooi toch en super dat jullie zo genieten.
  3. Olga:
    15 februari 2017
    Wat een prachtige toch en foto's. Ik geniet mee!
  4. Sonja:
    15 februari 2017
    Lijkt wel je zus (happynes)...lieve leuke vrouwik kan me voorstellen dat deze reis jou heel veel herinneringen gaan brengen en wat een feest dat er foto en videocamera's uitgevonden zijn zo hebben wij er ook wat aan .Zeker nu ik met griep in mijn bedje lig !!!ik wens jullie nog heel veel mooie natuur en culturele momenten !!!
  5. Rian:
    16 februari 2017
    Super leuk om zo mee te genieten van jullie bijzondere reis! Genieten!!
  6. Koos van Dishoeck:
    16 februari 2017
    Wordt maar weer snel beter Sonja
  7. Hanneke:
    16 februari 2017
    Wat een prachtige foto's zeg. Wij genieten hier ook van mee. En fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Nog een veilige en mooie reis verder.xxx
  8. Miranda Verdouw:
    PRACHTIG!!!